Image
26/03/2008

Lady Linn and her Magnficent Seven: Here we go again

We hebben Lien ondertussen al in een en ander horen zingen. Bolchi, Skeemz, of a capella bij de dj boven vinyl-instrumentals. Terwijl we rustig aan het mensenkijken waren in de Gentse Charlatan, had ik pas na een rijtje platen door dat zij aan het zingen was, zo netjes mooi vlocht ze haar stem tussen de beats en synths en kleurde ze haar stem naar elke song.
 Heel aangenaam luisteren. Maar ik heb altijd gevonden dat ze het best klinkt in haar natuurlijke habitat van rokerige jazz en vrolijke soul, fingersnappin' songs, samen met haar vrienden blazers en een warme ritmesectie. Conservatorium Gent represent! Here we go again kan je dan evengoed zien als ‘vooruit, nog maar een poging tot iedereen inziet dat mijn stem er mag zijn' of de eerder enthousiaste vibe ‘we vliegen erin, muziek is telkens weer zó de moeite'. Wij hopen vooral dat iedereen inderdaad inziet dat Lady Linn barstensvol vocale warmte en swing zit. Cover ‘I don't wanna dance' typeert de plaat en charmeert sterk. Een heel inventieve eightiescover en misschien dansbaarder dan het origineel. Linn lijkt er tussen de cheekiness van Lily Allen en zoet venijn van Eartha Kitt in te huppelen, zéker de hit die ‘Shopping' opvolgt. Deze plaat is net waarom je Sister Sledges ‘Frankie' of   Millie Smalls ‘Lollipop' zo leuk vindt: vrolijk poppende jazz, swingende pop hier en daar, heel juist naar vandaag bijgekleurd.

 

(LAD)


Comments

ONTSPANNING

10 highlights voor een onvergetelijke L.A. experience

Los Angeles is larger than life. Deze chaotische megastad aan de Amerikaanse westkust in Zuid-Californië [...]

Nieuwe muzikale ontdekkingen op Rock Werchter doe je op de Slope

Dat evergreens als The Cure, Pixies en David Byrne dit jaar op Rock Werchter staan, wist je vast al. [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Back in shape

Het zal niet heel lang meer duren voor de winterjassen alweer de kast in mogen en de etalages aangekleed [...]

10/03/2009

Skate It : Skaten met bummers ( Wii )

In 2007 kreeg Tony Hawk rake klappen van een gloednieuw skateboardspel. Skate 2 ligt ondertussen al [...]

10/03/2009

Dvd: Outpost

Outpost is een Britse horrorfilm die met een miniem budget is gedraaid (door een debutant dan nog wel), [...]

07/03/2009

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84