Image
04/06/2009

Strips: O'Boys 1 - Het bloed van de Mississippi

Weet je waarom de sfeer in het eerste 'O'Boys'-album Het bloed van de Mississippi, een vrije bewerking Mark Twains Huckleberry Finn, zo juist zit? Omdat tekenaar en co-scenarist Steve Cuzor weet waarover hij het heeft.

Hij is Fransman, maar heeft in zijn wilde jaren nog in Texas gewoond, waar hij - hou je vast - deelnam aan rodeo's. Dat iemand met zo'n verleden beter de broeierige sfeer van het zuiden van de VS kan oproepen dan een collega die het qua documentatiemateriaal moet zien te rooien met foto's van het internet, spreekt voor zich. 'O'Boys' lijkt ons dan ook een voltreffer te worden. Het zich in de jaren dertig van de vorige eeuw afspelende verhaal over een kleine blanke snotneus met een voorliefde voor zwarte Deltablues is boeiend, en de tekeningen zijn raak en expressief. Rest ons nog te melden dat Philippe Thirault meewerkte aan het scenario, en dat de uitgever creatief heeft omgesprongen met de crisis door de kartonnen binnenflap te gebruiken om de laatste pagina op af te drukken, iets wat we nog niet eerder hadden gezien.
 
(HDP)

Comments

ONTSPANNING

Citytrip naar de Portugese hoofdstad Lissabon

De hoofdstad van Portugal ligt aan de monding van de Taag, een rivier die ter hoogte van Lissabon zo [...]

Je eerste huis kopen: kies voor een landelijke keuken

Wanneer je na het afronden van je studie je eerste baan vindt, is het kopen van een eerste huis vaak [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Welke supermarkt is het goedkoopst?

Als student zou je een euro in twee knagen om toch nog een extra pint te kunnen bestellen in je favoriete [...]

13/09/2011

Warehouse 13 seizoen 2

We waren al niet bijster onder de indruk van het eerste seizoen van Warehouse 13, maar de serie had nog [...]

12/09/2011

Word het gezicht van New Look!

Vandaag trekt de fashionistavloot naar de Nieuwstraat in Brussel, want in New Look vindt tussen 11 en [...]

10/09/2011