Image
04/06/2009

Strips: O'Boys 1 - Het bloed van de Mississippi

Weet je waarom de sfeer in het eerste 'O'Boys'-album Het bloed van de Mississippi, een vrije bewerking Mark Twains Huckleberry Finn, zo juist zit? Omdat tekenaar en co-scenarist Steve Cuzor weet waarover hij het heeft.

Hij is Fransman, maar heeft in zijn wilde jaren nog in Texas gewoond, waar hij - hou je vast - deelnam aan rodeo's. Dat iemand met zo'n verleden beter de broeierige sfeer van het zuiden van de VS kan oproepen dan een collega die het qua documentatiemateriaal moet zien te rooien met foto's van het internet, spreekt voor zich. 'O'Boys' lijkt ons dan ook een voltreffer te worden. Het zich in de jaren dertig van de vorige eeuw afspelende verhaal over een kleine blanke snotneus met een voorliefde voor zwarte Deltablues is boeiend, en de tekeningen zijn raak en expressief. Rest ons nog te melden dat Philippe Thirault meewerkte aan het scenario, en dat de uitgever creatief heeft omgesprongen met de crisis door de kartonnen binnenflap te gebruiken om de laatste pagina op af te drukken, iets wat we nog niet eerder hadden gezien.
 
(HDP)

Comments

ONTSPANNING

Voel jij je ook verplicht om fooi te geven op restaurant?

Of je een fooi geeft op restaurant, en zo ja: hoeveel, daar beslis je zelf over. Tenminste, zo zou het [...]

Citytrip naar de Portugese hoofdstad Lissabon

De hoofdstad van Portugal ligt aan de monding van de Taag, een rivier die ter hoogte van Lissabon zo [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Culinaire hoogstandjes op ‘Gent Smaakt!’

Van 2 tot en met 5 juni wordt het Gentse Sint-Pietersplein omgetoverd tot een culinair paradijs, want [...]

23/05/2011

Houza-Palooza Festival mikt op 10.000 bezoekers

Houza-Palooza Festival in Bree is aan haar vierde verjaardag toe en hoopt dit jaar 10.000 festivalgangers [...]

22/05/2011

De wenkbrauwen van Jan Schepens: Dance on Broadway

  De combinatie van zingen, dansen en acteren maakt van musicals een echt totaalspektakel. Droom [...]

20/05/2011