Image
04/06/2009

Strips: O'Boys 1 - Het bloed van de Mississippi

Weet je waarom de sfeer in het eerste 'O'Boys'-album Het bloed van de Mississippi, een vrije bewerking Mark Twains Huckleberry Finn, zo juist zit? Omdat tekenaar en co-scenarist Steve Cuzor weet waarover hij het heeft.

Hij is Fransman, maar heeft in zijn wilde jaren nog in Texas gewoond, waar hij - hou je vast - deelnam aan rodeo's. Dat iemand met zo'n verleden beter de broeierige sfeer van het zuiden van de VS kan oproepen dan een collega die het qua documentatiemateriaal moet zien te rooien met foto's van het internet, spreekt voor zich. 'O'Boys' lijkt ons dan ook een voltreffer te worden. Het zich in de jaren dertig van de vorige eeuw afspelende verhaal over een kleine blanke snotneus met een voorliefde voor zwarte Deltablues is boeiend, en de tekeningen zijn raak en expressief. Rest ons nog te melden dat Philippe Thirault meewerkte aan het scenario, en dat de uitgever creatief heeft omgesprongen met de crisis door de kartonnen binnenflap te gebruiken om de laatste pagina op af te drukken, iets wat we nog niet eerder hadden gezien.
 
(HDP)

Comments

ONTSPANNING

Nieuw in de cinema: 'Broken English'

Broken English is een hoogst gestileerde, deels gefictionaliseerde docu over het onwaarschijnlijke leven [...]

Voel jij je ook verplicht om fooi te geven op restaurant?

Of je een fooi geeft op restaurant, en zo ja: hoeveel, daar beslis je zelf over. Tenminste, zo zou het [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Piranha

Dat de naar Hollywood uitgeweken Fransman Alexandre Aja niet de meest subtiele filmmaker ter wereld is, [...]

14/03/2011

Gratis soiree voor Brusselse studenten

Studenten in Brussel kunnen alvast 30 maart aankruisen in hun agenda. UITinBrussel, de Beursschouwburg [...]

13/03/2011

De Studentenronde van Vlaanderen – 4de halte: BRUSSEL

Ja, natúúrlijk is je eigen studentenstad de beste van het land, maar GUIDO kijkt verder dan je neus lang [...]

13/03/2011