Image
04/06/2009

Strips: O'Boys 1 - Het bloed van de Mississippi

Weet je waarom de sfeer in het eerste 'O'Boys'-album Het bloed van de Mississippi, een vrije bewerking Mark Twains Huckleberry Finn, zo juist zit? Omdat tekenaar en co-scenarist Steve Cuzor weet waarover hij het heeft.

Hij is Fransman, maar heeft in zijn wilde jaren nog in Texas gewoond, waar hij - hou je vast - deelnam aan rodeo's. Dat iemand met zo'n verleden beter de broeierige sfeer van het zuiden van de VS kan oproepen dan een collega die het qua documentatiemateriaal moet zien te rooien met foto's van het internet, spreekt voor zich. 'O'Boys' lijkt ons dan ook een voltreffer te worden. Het zich in de jaren dertig van de vorige eeuw afspelende verhaal over een kleine blanke snotneus met een voorliefde voor zwarte Deltablues is boeiend, en de tekeningen zijn raak en expressief. Rest ons nog te melden dat Philippe Thirault meewerkte aan het scenario, en dat de uitgever creatief heeft omgesprongen met de crisis door de kartonnen binnenflap te gebruiken om de laatste pagina op af te drukken, iets wat we nog niet eerder hadden gezien.
 
(HDP)

Comments

ONTSPANNING

Nieuwe muzikale ontdekkingen op Rock Werchter doe je op de Slope

Dat evergreens als The Cure, Pixies en David Byrne dit jaar op Rock Werchter staan, wist je vast al. [...]

Nieuw in de cinema: 'Broken English'

Broken English is een hoogst gestileerde, deels gefictionaliseerde docu over het onwaarschijnlijke leven [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

‘Tactile Mind’: porno voor blinden

Lisa Murphy, een Canadese schrijfster, lanceerde het eerste pornoblad voor blinden. Ze wil hen laten [...]

14/04/2010

Gilberto Gil ‘For All’

Gilberto Gil (gitaar, zang), Toninho Ferragutti (accordion), Sergio Chiavazzoli (gitaar), Arthur Maia [...]

13/04/2010

Jamsessies Conservatorium Gent

Gent Jazz Festival organiseert elke festivaldag vanaf 23.30 uur jamsessies in samenwerking met NH Hoteles [...]

13/04/2010