Image
04/06/2009

Strips: O'Boys 1 - Het bloed van de Mississippi

Weet je waarom de sfeer in het eerste 'O'Boys'-album Het bloed van de Mississippi, een vrije bewerking Mark Twains Huckleberry Finn, zo juist zit? Omdat tekenaar en co-scenarist Steve Cuzor weet waarover hij het heeft.

Hij is Fransman, maar heeft in zijn wilde jaren nog in Texas gewoond, waar hij - hou je vast - deelnam aan rodeo's. Dat iemand met zo'n verleden beter de broeierige sfeer van het zuiden van de VS kan oproepen dan een collega die het qua documentatiemateriaal moet zien te rooien met foto's van het internet, spreekt voor zich. 'O'Boys' lijkt ons dan ook een voltreffer te worden. Het zich in de jaren dertig van de vorige eeuw afspelende verhaal over een kleine blanke snotneus met een voorliefde voor zwarte Deltablues is boeiend, en de tekeningen zijn raak en expressief. Rest ons nog te melden dat Philippe Thirault meewerkte aan het scenario, en dat de uitgever creatief heeft omgesprongen met de crisis door de kartonnen binnenflap te gebruiken om de laatste pagina op af te drukken, iets wat we nog niet eerder hadden gezien.
 
(HDP)

Comments

ONTSPANNING

Nieuwe muzikale ontdekkingen op Rock Werchter doe je op de Slope

Dat evergreens als The Cure, Pixies en David Byrne dit jaar op Rock Werchter staan, wist je vast al. [...]

Nieuw in de cinema: 'Broken English'

Broken English is een hoogst gestileerde, deels gefictionaliseerde docu over het onwaarschijnlijke leven [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

The Cove

Af en toe komt er een documentaire in de filmzalen die zo ontluisterend is dat je achteraf als vastgenageld [...]

18/11/2009

Skiën: studenten op latten

Zolang er winters zijn en de zwaartekracht bestaat, zullen studenten bergaf glijden op latten. Wintersport, [...]

17/11/2009

The Killing

Een nieuw Scandinavisch thrillerfenomeen komt ons aangewaaid in een vijfdelige dvd-box: The Killing was [...]

16/11/2009