Image
04/06/2009

Strips: O'Boys 1 - Het bloed van de Mississippi

Weet je waarom de sfeer in het eerste 'O'Boys'-album Het bloed van de Mississippi, een vrije bewerking Mark Twains Huckleberry Finn, zo juist zit? Omdat tekenaar en co-scenarist Steve Cuzor weet waarover hij het heeft.

Hij is Fransman, maar heeft in zijn wilde jaren nog in Texas gewoond, waar hij - hou je vast - deelnam aan rodeo's. Dat iemand met zo'n verleden beter de broeierige sfeer van het zuiden van de VS kan oproepen dan een collega die het qua documentatiemateriaal moet zien te rooien met foto's van het internet, spreekt voor zich. 'O'Boys' lijkt ons dan ook een voltreffer te worden. Het zich in de jaren dertig van de vorige eeuw afspelende verhaal over een kleine blanke snotneus met een voorliefde voor zwarte Deltablues is boeiend, en de tekeningen zijn raak en expressief. Rest ons nog te melden dat Philippe Thirault meewerkte aan het scenario, en dat de uitgever creatief heeft omgesprongen met de crisis door de kartonnen binnenflap te gebruiken om de laatste pagina op af te drukken, iets wat we nog niet eerder hadden gezien.
 
(HDP)

Comments

ONTSPANNING

10 highlights voor een onvergetelijke L.A. experience

Los Angeles is larger than life. Deze chaotische megastad aan de Amerikaanse westkust in Zuid-Californië [...]

Nieuwe muzikale ontdekkingen op Rock Werchter doe je op de Slope

Dat evergreens als The Cure, Pixies en David Byrne dit jaar op Rock Werchter staan, wist je vast al. [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Fujitsu Scaleo Home Server

Je mp3's, video's en werkdocumenten zitten waarschijnlijk verspreid over enkele harde schijven, pc's [...]

17/04/2009

Strips: De IJstuin

Aan een boek van Jean-Claude Servais, de meest Ardense aller striptekenaars, beginnen wij steeds met [...]

17/04/2009

Film: Somers Town

Liefhebbers van de betere sociale cinema uit Engeland kunnen op hun beide oren slapen: ouwe knakkers [...]

16/04/2009