Image
08/03/2010

Jong Groen wil geen overvolle studententreinen meer

Wie als student regelmatig spoort, weet dat er niets onaangenamer is dan op vrijdagmiddag of zondagavond de trein te nemen. De meeste voertuigen zitten tijdens deze piekmomenten overvol en daar wil Jong Groen! iets aan doen. De partij deelde vorige week protestflyers uit in de stations van Leuven en Gent en verwoordde daarin haar eisen aan de NMBS.


Ondervoorzitter Wout De Meester vindt het openbaar vervoer de ideale manier voor jongeren om te pendelen van kot naar huis. Jammer genoeg gebeurt dit  volgens hem momenteel niet op een comfortabele manier. ‘We stoppen studenten als sardientjes in een blik, hoe kunnen we dan verwachten dat ze later in hun professionele carrière de trein zullen blijven nemen?’ aldus De Meester.
 
(CB)


Comments

ONTSPANNING

10 highlights voor een onvergetelijke L.A. experience

Los Angeles is larger than life. Deze chaotische megastad aan de Amerikaanse westkust in Zuid-Californië [...]

Nieuwe muzikale ontdekkingen op Rock Werchter doe je op de Slope

Dat evergreens als The Cure, Pixies en David Byrne dit jaar op Rock Werchter staan, wist je vast al. [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Hoe kan je goedkoop op reis?

Reizen hoeft niet altijd stukken van mensen te kosten. Je kan natuurlijk altijd last minute een all-in [...]

16/10/2011

De realistische dromers van SX

Er is die prachtige, dromerige song ‘Black video’ en dat was zowat het enige wat wij van SX wisten. En [...]

15/10/2011

The Lincoln Lawyer

Dat The Lincoln Lawyer van de nog vrij onbekende regisseur Brad Furman zo'n aangename verrassing is geworden, [...]

14/10/2011

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84