Image
26/08/2010

De Losers 1: Eerste Inzet (De Vliegende Hollander)

Lees je je strips graag mannelijk, hardboiled, zonder omwegen en propvol actie? Dan is 'De Losers' de stripreeks waarop je zat te wachten. Eerste Inzet is de in het Nederlands vertaalde bundeling van de eerste zes delen van de explosieve comic 'The Losers', over een rogue team in de zak gezette CIA-agenten die op geheel eigen wijze de corruptie en smerige praktijken van de Amerikaanse regering aan de kaak stellen.

 

Tekenaar Jock - ja, gewoon Jock, hoe simpel en tegelijk übercool kan een auteursnaam zijn - is zwaar beïnvloed door Frank Miller, maar ten eerste: wie in het genre is dat niet, en ten tweede: Jock is getalenteerd genoeg om die onvermijdelijke invloed te kneden tot iets wat tegelijk grafisch uitdagend en erg leesbaar blijft. En hoe goed Jock ook is, het is de Brit Andy Diggle die dé prijs verdient voor het welslagen van deze serie. Zijn scripts zijn tegelijk intelligent en macho, keihard en grappig, en vooral: ze gunnen je geen seconde ademruimte. Diggle is niet zuinig op ideeën en laat z'n strip tegen een moordend tempo voortratelen. Dat is iets wat zelfs Miller himself enkel in z'n topdagen wist te realiseren. Tijd voor nog 'ns een Nederlandse herdruk van The Dark Knight Returns, wellicht?
 
(HDP)

Comments

ONTSPANNING

Voel jij je ook verplicht om fooi te geven op restaurant?

Of je een fooi geeft op restaurant, en zo ja: hoeveel, daar beslis je zelf over. Tenminste, zo zou het [...]

Citytrip naar de Portugese hoofdstad Lissabon

De hoofdstad van Portugal ligt aan de monding van de Taag, een rivier die ter hoogte van Lissabon zo [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Fables 2 & Y The Last Man 3 (De Vliegende Hollander)

Uitgeverij De Vliegende Hollander is nu al een paar jaar bezig de allerbeste comicreeksen van de laatste [...]

26/01/2011

Beagle, in het Kielzog van Darwin

De acht maanden durende wetenschappelijke expeditie die Dirk Draulans en Sarah Darwin aan boord van de [...]

24/01/2011

Cyberbike Magnetic Edition: Op de pedalen

Sporten is lastig en vooral ijzig koud in de winter. Jezelf naar het fitnesscentrum slepen is ook al [...]

22/01/2011