Image
26/08/2010

De Losers 1: Eerste Inzet (De Vliegende Hollander)

Lees je je strips graag mannelijk, hardboiled, zonder omwegen en propvol actie? Dan is 'De Losers' de stripreeks waarop je zat te wachten. Eerste Inzet is de in het Nederlands vertaalde bundeling van de eerste zes delen van de explosieve comic 'The Losers', over een rogue team in de zak gezette CIA-agenten die op geheel eigen wijze de corruptie en smerige praktijken van de Amerikaanse regering aan de kaak stellen.

 

Tekenaar Jock - ja, gewoon Jock, hoe simpel en tegelijk übercool kan een auteursnaam zijn - is zwaar beïnvloed door Frank Miller, maar ten eerste: wie in het genre is dat niet, en ten tweede: Jock is getalenteerd genoeg om die onvermijdelijke invloed te kneden tot iets wat tegelijk grafisch uitdagend en erg leesbaar blijft. En hoe goed Jock ook is, het is de Brit Andy Diggle die dé prijs verdient voor het welslagen van deze serie. Zijn scripts zijn tegelijk intelligent en macho, keihard en grappig, en vooral: ze gunnen je geen seconde ademruimte. Diggle is niet zuinig op ideeën en laat z'n strip tegen een moordend tempo voortratelen. Dat is iets wat zelfs Miller himself enkel in z'n topdagen wist te realiseren. Tijd voor nog 'ns een Nederlandse herdruk van The Dark Knight Returns, wellicht?
 
(HDP)

Comments

ONTSPANNING

10 highlights voor een onvergetelijke L.A. experience

Los Angeles is larger than life. Deze chaotische megastad aan de Amerikaanse westkust in Zuid-Californië [...]

Nieuwe muzikale ontdekkingen op Rock Werchter doe je op de Slope

Dat evergreens als The Cure, Pixies en David Byrne dit jaar op Rock Werchter staan, wist je vast al. [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Op kot tussen veld en bloempot

Op kot in the middle of nowhere , vlak bij je huisbaas. Veel studenten zouden de 20-jarige Y. D. uit [...]

12/10/2008

MobileMe : Synchroniseren geblazen

Ben je een echte Apple-adept? Dan is MobileMe de ideale tool om je gegevens op al je apparaten (van [...]

11/10/2008

Family Ski: Ontwijk de fauna ( Wii )

Op de eerste sneeuwvlokken is het hopelijk nog maanden wachten, maar Nintendo Wii is al helemaal klaar [...]

10/10/2008