Image
22/03/2011

Dagboek van een eerstejaars: Nachtelijke vreetbuien

De vele cafés op de oude markt stellen hun terrasjes op, de vrouwelijke studenten gaan schaars gekleed naar de les en iedereen is opgewekt. De signalen zijn duidelijk: de lente is in het land. Vooraleer de inhoud van de kleerkast een metamorfose ondergaat, moet ik me focussen op een ander probleem. Nu ik afscheid genomen heb van Hotel Mama en ingetrokken ben in Hotel Leuven, is het buffet toch wat minder gevarieerd. Daarenboven zijn er nog die nachtelijke vreetbuien die zorgen voor het exorbitante cholesterolniveau in mijn bloed. Het aanschouwen van mijn bierbuikje tijdens de les en de vermoeidheid na enkele meters gesprint te hebben, waren doorslaggevend. Ik moest en zou bij de volgende kwiksprong gespierd paraderen in het park.

 

Voor mij betekende een ‘sixpack’ zes blikjes bier, ‘spinnen’ het meervoud van achtpotige wezens en ‘gezond’ iets wat je deed op het strand in de zomer. Het werd me snel duidelijk dat niet enkel mijn sportjargon gebrekig was, maar ook de nodige informatie. Ik raadpleegde de vriend van elke student, de Guido Stadsgids, en zocht de ideale sport. De sponsoring van thuis uit was niet ongelimiteerd en dus waren klimmen in de Himalaya, Formule 1 en diepzeeduiken in de Dominicaanse Republiek geen optie. Na wat wikken en wegen vond ik toch twee ideale bezigheden. Om niet te verdrinken als ik ooit eens volledig nuchter in de Dijle zou vallen en om me voor te bereiden op een saai zakenleven, besloot ik elke week te gaan zwemmen en squashen. De nodige tijd werd vrijgemaakt, een sportbuddy werd gezocht en de nodige investeringen werden gedaan.
 
Ik voelde de zon terug wat harder stralen, kreeg dorst van al dat denken aan sport en zag de eerste terrasjes weer opengaan. Ik wisselde mijn sportschoenen voor zomerse sandalen, mijn joggingbroek voor een short en dronk een frisse Stella. Drinken is ook een sport, hoeveel mensen doen het wel niet op de Olympische Spelen!

Comments

ONTSPANNING

Voel jij je ook verplicht om fooi te geven op restaurant?

Of je een fooi geeft op restaurant, en zo ja: hoeveel, daar beslis je zelf over. Tenminste, zo zou het [...]

Citytrip naar de Portugese hoofdstad Lissabon

De hoofdstad van Portugal ligt aan de monding van de Taag, een rivier die ter hoogte van Lissabon zo [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Diner voor twee bij Comme Chez Kot -> 7 euro pp.

  Wat eten we vandaag? Diepvriespizza, zelf geïmproviseerde spaghetti of de puree met chipolata [...]

08/09/2011

7 stappen om je kot te pimpen - tips van topinterieurarchitect Frederik Schiemsky

Laat ons raden… Na je moeizame lessen wil je gezellig in een grote, comfortabele zetel kunnen ploffen [...]

06/09/2011

Lemmy - The Legend of Motörhead

Drie jaar lang kampeerden filmmakers Greg Olliver en Wes Orshoski in de slipstream van Lemmy Kilmister, [...]

05/09/2011