Image
09/02/2012

Een kijk op de Brusselse campus: Det finns inget dåligt väder

 


De zon schijnt. Het is ijskoud buiten. Al dagen. Dat geeft niet, want ik vind dat leuk. Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die dat écht oprecht leuk vindt. Sneeuw is fantastisch. De winterzon in een besneeuwd landschap de dagen nadien nog fantastischer. Uitademen en wolkjes blazen. Waarschijnlijk ben ik ook een van de weinigen die niet met een ontplofte waterafvoer en met bevroren water in haar elektriciteitskast zit. Niettegenstaande heeft –oh ironie- mijn diepvriezer het wel begeven dezer dagen.

 
 
Een jongen op straat liep rond in zijn t-shirt. Ik wreef in mijn ogen en keek nog een keer. In zijn t-shirt. Zag ik degelijk blote armen? Verschillende graden onder nul en hij liep rond in zijn t-shirt. Ik droeg één, twee, drie, vier, wel vijf lagen kleren. Misschien hallucineerde ik van de koude. Of van de warmte.
 
Even later een meisje. Alle mannen draaiden hun hoofd. In dat van mij begon het al van “weer typisch, zo seksistisch”, edoch draaide het mee en ik begreep op slag waarom. Geen broek. Verschillende graden onder nul. Geen kleedje. Verschillende graden onder nul. Geen short. VERSCHILLENDE! GRADEN! ONDER! NUL! Zelfs niets wat kon begrepen worden onder de noemer rok. Of misschien net voor de volle vijf centimeter. De rest van haar beenlengte was nylonkoud, euh nylonkous. Een paar jaar geleden liep ik over de Grote Markt toen ik een jaargenote met een gelijkwaardig kledingstuk zag voorbijkomen. Toen vroor het niet, maar ik had nét niet de moeite genomen haar mijn rok cadeau te doen. Stel je voor dat ze tijdens de route station-school compleet zou bevriezen, op ocharme tien minuten.
 
Mensen noemen dat slecht weer, die kou. Mensen noemen dat slecht weer, die sneeuw. Da’s alleen maar miserie! Maar eigenlijk is het een kwestie van perceptie. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Een Zweeds gezegde dat mijn lading volledig (be)dekt. Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kledij. Allemaal een kwestie van perceptie.
 
Ach, die mensen toch.
 
(Ed)

Comments

ONTSPANNING

10 highlights voor een onvergetelijke L.A. experience

Los Angeles is larger than life. Deze chaotische megastad aan de Amerikaanse westkust in Zuid-Californië [...]

Nieuwe muzikale ontdekkingen op Rock Werchter doe je op de Slope

Dat evergreens als The Cure, Pixies en David Byrne dit jaar op Rock Werchter staan, wist je vast al. [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Passionata zet halfnaakte modellen in etalage

Lingeriemerk Passionata lanceert een nieuwe collectie en dat zullen we geweten hebben. In de Veritaswinkels [...]

29/03/2011

Eat Pray Love

Als je je afvraagt of je niets mist door de gehypete musicalreeks Glee straal te negeren, weet dan dat [...]

28/03/2011

Pictionary: Digitale pen en papier (Wii)

Het oerbordspel Pictionary heeft al op heel wat familie- en kotfeestjes emoties losgemaakt. Van algehele [...]

28/03/2011

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84