Image
21/05/2012

Nachtbussen blijven bestaan dankzij brouwerij

 


De Antwerpse en Gentse nachtbussen blijven dan toch rijden. Ondanks besparingen vond De Lijn een oplossing voor het nachtnet. De vervoersmaatschappij gaat daarvoor samenwerken met brouwerij De Koninck.

Randbewoners van de twee steden kunnen opnieuw met een gerust hart uitgaan. Op vrijdag- en zaterdagnacht beschikken de verschillende deelgemeenten weer over een nachtbus. De bussen gaan nu door het leven als De Konick Uitbussen. De brouwerij wil mensen een gemakkelijk en toegankelijk alternatief bieden voor een BOB en hoopt zo dat de auto vaker thuisblijft. Dat zorgt voor minder files en parkeerproblemen. Bovendien is de bus een goedkope en sociale manier van verplaatsen. Behalve de naam, verandert er niet veel aan de bussen. Abbonnees van De Lijn mogen gratis meerijden en ook de andere betaalmiddelen blijven gelden.

In Gent rijden de Uitbussen naar: Mariakerke en Drongen (N1), Gentbrugge en Sint-Amandsberg (N2), Wondelgem (N3), Zwijnaarde en Ledeberg (N4), Sint-Amandsberg en Oostakker (N5) en Sint-Denijs-Westrem (N6). De bussen vertrekken om 23.30, 0.15 en 1.00 uur aan Gent Zuid.
 
In Antwerpen zijn de trajecten: Wilrijk-Aartselaar (N2), Mortsel-Boechout-Vremde (N14), Wommelgem-Wijnegem (N24), Hoboken-Hemiksem-Boom-Rumst (N29), Berchem-Edegem-Hove-Lint (N32), Deurne Noord-Schoten (N62), Kapellen-Putte (N65), Ekeren-Stabroek-Zandvliet (N77) en Linkeroever-Zwijndrecht-Burcht-Nieuw Zuid (N86).
(JVR)

Comments

ONTSPANNING

10 highlights voor een onvergetelijke L.A. experience

Los Angeles is larger than life. Deze chaotische megastad aan de Amerikaanse westkust in Zuid-Californië [...]

Nieuwe muzikale ontdekkingen op Rock Werchter doe je op de Slope

Dat evergreens als The Cure, Pixies en David Byrne dit jaar op Rock Werchter staan, wist je vast al. [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Huisje van polyester

Wie geen schrik heeft van gezamenlijke douches en een zes- of achtpotig beestje, trekt erop uit met de [...]

27/02/2008

Makke nazi's: Medal Of Honor: Airborne (PS3)

Pc- en Xbox 360-eigenaars zijn ondertussen al een tijdje aan het nastretchen, maar voor PlayStation 3-gebruikers [...]

26/02/2008

Here to stay

Akkoord, van de prijs val je misschien achterover, maar zelfs je kleinkinderen zullen nog kunnen genieten [...]

24/02/2008

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84