Image
26/03/2008

Lady Linn and her Magnficent Seven: Here we go again

We hebben Lien ondertussen al in een en ander horen zingen. Bolchi, Skeemz, of a capella bij de dj boven vinyl-instrumentals. Terwijl we rustig aan het mensenkijken waren in de Gentse Charlatan, had ik pas na een rijtje platen door dat zij aan het zingen was, zo netjes mooi vlocht ze haar stem tussen de beats en synths en kleurde ze haar stem naar elke song.
 Heel aangenaam luisteren. Maar ik heb altijd gevonden dat ze het best klinkt in haar natuurlijke habitat van rokerige jazz en vrolijke soul, fingersnappin' songs, samen met haar vrienden blazers en een warme ritmesectie. Conservatorium Gent represent! Here we go again kan je dan evengoed zien als ‘vooruit, nog maar een poging tot iedereen inziet dat mijn stem er mag zijn' of de eerder enthousiaste vibe ‘we vliegen erin, muziek is telkens weer zó de moeite'. Wij hopen vooral dat iedereen inderdaad inziet dat Lady Linn barstensvol vocale warmte en swing zit. Cover ‘I don't wanna dance' typeert de plaat en charmeert sterk. Een heel inventieve eightiescover en misschien dansbaarder dan het origineel. Linn lijkt er tussen de cheekiness van Lily Allen en zoet venijn van Eartha Kitt in te huppelen, zéker de hit die ‘Shopping' opvolgt. Deze plaat is net waarom je Sister Sledges ‘Frankie' of   Millie Smalls ‘Lollipop' zo leuk vindt: vrolijk poppende jazz, swingende pop hier en daar, heel juist naar vandaag bijgekleurd.

 

(LAD)


Comments

ONTSPANNING

10 highlights voor een onvergetelijke L.A. experience

Los Angeles is larger than life. Deze chaotische megastad aan de Amerikaanse westkust in Zuid-Californië [...]

Nieuwe muzikale ontdekkingen op Rock Werchter doe je op de Slope

Dat evergreens als The Cure, Pixies en David Byrne dit jaar op Rock Werchter staan, wist je vast al. [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Heroes - seizoen 3

Hoewel de derde jaargang van Heroes stukken beter is dan het grotendeels mislukte tweede seizoen, beginnen [...]

30/11/2009

In de bosjes: deel 2

Wat is er leuker dan op een mooie herfstdag te gaan wandelen en ploeteren in een of ander bos? Er goed [...]

29/11/2009

Doomriders: Darkness come alive

Doomriders’ tweede is opnieuw de zorgeloze speeltuin van Nate van Converge, zonder twijfel een van de [...]

27/11/2009

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84