Image
24/04/2008

De studententijd van HILDE DE BAERDEMAEKER

Soapliefhebbers kennen haar uit Wittekerke , maar je herinnert je vast ook nog wel hoe Hilde De Baerdemaeker met haar tomeloze optimisme en open persoonlijkheid met gemak de ster werd van het eerste seizoen van Stanley's Route op VT4.


We weten uit goede bron dat Hilde al een tijdje voor de lol een avondcursus psychologie volgt, maar wat heeft ze eigenlijk gestudeerd toen ze uit de humaniora kwam? "Conservatorium, in Gent. Toneelschool."

 

GUIDO: Wist je al lang dat je in de wieg was gelegd voor acteren, en dat je dus naar het conservatorium moest?

Hilde : Ik speel al toneel van mijn achtste, en alles wat daarna is gekomen is daar zowat een logisch gevolg van geweest. Ik ben er een beetje ingerold. Eigenlijk was het niet de bedoeling dat ik een professionele actrice zou worden. Toen ik in de humaniora zat, was ik bang dat ik toneelspelen niet meer tof zou vinden als ik er mijn brood mee zou moeten verdienen. Uiteindelijk heb ik gezegd: ik doe mijn toelatingsexamen, en als ik daarin slaag, dan is het zo, dan word ik actrice. En voilà , ik was geslaagd.

GUIDO: Zat je in Gent op kot?

Hilde : Ja, en dat was heel tof en plezant . Het eerste jaar pendelde ik nog naar huis, maar toen zaten al heel wat van mijn vriendinnen op kot. Toen ben ik bij mijn broer ingetrokken die in Gent woonde. Ik zat op de bovenverdieping van het huisje van mijn broer, en dat was heel fijn.

GUIDO: Heb je in de grootste studentenstad van het land kennisgemaakt met de studentenfolklore?

Hilde : Bij studentenclubs zoals je ze op de unief hebt, ben ik nooit geweest . Eigenlijk is toneelschool op zich al studentenfolklore genoeg. Het is niet nodig om daarbuiten ook nog eens zot te gaan doen. (lacht)

GUIDO: Heb je studentenjobs gedaan?

Hilde : Ja, heel veel zelfs. Ik heb gewerkt in de Quick Drive-In . Ik heb een jaar of twee elke zondag het Galgenhuisje opengehouden, het kleinste cafeetje van Gent. Ik heb in een bloemenwinkel gewerkt, en in een wasbedrijf, waar ik hemden moest plooien en strijken. Ik heb ook eiwit van eigeel gescheiden in een eierfabriek .

GUIDO: Was dat hele eieren eten nodig om te kunnen studeren, of was het gewoon om wat meer zakgeld te hebben?

Hilde : Nee, ik woonde redelijk zelfstandig, dus die jobs waren wel nodig om te kunnen studeren. Ik heb in mijn eigen levensonderhoud voorzien, want mijn ouders hadden zoiets van: je kunt ook gewoon naar huis komen hé! (lacht)

 

(HDP)


Comments

ONTSPANNING

Citytrip naar de Portugese hoofdstad Lissabon

De hoofdstad van Portugal ligt aan de monding van de Taag, een rivier die ter hoogte van Lissabon zo [...]

Je eerste huis kopen: kies voor een landelijke keuken

Wanneer je na het afronden van je studie je eerste baan vindt, is het kopen van een eerste huis vaak [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Het liefdesverhaal van 2020: koppel leerde elkaar kennen op TikTok

Vergeet Tinder. TikTok is de nieuwe app om een lief te vinden. De Amerikaanse Josiah Miller en Natalie [...]

18/08/2020

Airbnb weigert jongeren tot 25 jaar in het buitenland

Slecht nieuws voor wie van jullie een Airbnb wil huren in Frankrijk, Spanje of het Verenigd Koninkrijk. [...]

16/08/2020

Fortnite spelen op je smartphone is (weldra) verleden tijd

Slecht nieuws voor wie Fortnite speelt. Apple en Google hebben de applicatie uit hun 'stores' [...]

15/08/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84