Image
08/03/2010

Jong Groen wil geen overvolle studententreinen meer

Wie als student regelmatig spoort, weet dat er niets onaangenamer is dan op vrijdagmiddag of zondagavond de trein te nemen. De meeste voertuigen zitten tijdens deze piekmomenten overvol en daar wil Jong Groen! iets aan doen. De partij deelde vorige week protestflyers uit in de stations van Leuven en Gent en verwoordde daarin haar eisen aan de NMBS.


Ondervoorzitter Wout De Meester vindt het openbaar vervoer de ideale manier voor jongeren om te pendelen van kot naar huis. Jammer genoeg gebeurt dit  volgens hem momenteel niet op een comfortabele manier. ‘We stoppen studenten als sardientjes in een blik, hoe kunnen we dan verwachten dat ze later in hun professionele carrière de trein zullen blijven nemen?’ aldus De Meester.
 
(CB)


Comments

ONTSPANNING

10 highlights voor een onvergetelijke L.A. experience

Los Angeles is larger than life. Deze chaotische megastad aan de Amerikaanse westkust in Zuid-Californië [...]

Nieuwe muzikale ontdekkingen op Rock Werchter doe je op de Slope

Dat evergreens als The Cure, Pixies en David Byrne dit jaar op Rock Werchter staan, wist je vast al. [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

​Videochat met je crush op Tinder

Je liefdesleven is nog niet verloren. Tinder komt binnenkort met een nieuwe feature waardoor de coronacrisis [...]

08/05/2020

Nog ééntje om af het af te leren: de beste Mol memes

Afgelopen zondag moesten we afscheid nemen van het achtste seizoen van De Mol. Dit jaar waren er ontelbaar [...]

05/05/2020

De leukste coronacartoons op een rijtje

Als we het over corona hebben, kunnen we niet anders dan aan Marc Van Ranst denken. Voor elke emotie [...]

01/05/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84