Image
25/06/2010

Belgen drinken minder bier

Twintig jaar geleden dronk Jan met de pet nog 121 liter per jaar. Tien jaar geleden stopte de teller op 100 liter per Belg en vorig jaar kwamen we niet verder dan 81 liter per jaar. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Belgische Brouwersfederatie.

 

Gaat het dan niet goed met de bierindustrie? Integendeel, de export bloeit als nooit tevoren. Van de totale Belgische productie vloeit 56,7 procent naar het buitenland. Vooral Frankrijk en Nederland kunnen ons bier wel smaken, maar ook in de Verenigde Staten en in Duitsland zijn we populair.

 
 
(SVR)

Comments

ONTSPANNING

Voel jij je ook verplicht om fooi te geven op restaurant?

Of je een fooi geeft op restaurant, en zo ja: hoeveel, daar beslis je zelf over. Tenminste, zo zou het [...]

Citytrip naar de Portugese hoofdstad Lissabon

De hoofdstad van Portugal ligt aan de monding van de Taag, een rivier die ter hoogte van Lissabon zo [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

De beste kanalen op Reddit

Op het internet kan je alles vinden, maar je moet wel je weg door het wereldwijde web leren banen. Wij [...]

24/09/2020

Mmmm: wegdromen bij overheerlijke currypannenkoeken

Ja, we weten het: de vakantie is niet geweest wat we ervan gehoopt hadden. Gelukkig kan je met de juiste [...]

23/09/2020

Vrees voor grote corona-uitbraak: "Als het moet, sluit de Overpoort"

De eerste nacht van het academiejaar was er eentje in mineur, althans in Gent. Beelden en getuigenissen [...]

22/09/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84