Image
15/05/2014

We komen vooral te laat in juli


Twitter data-analyticus Simon Rogers nam miljoenen tweets uit 2013 onder de loep en merkte enkele duidelijke patronen. Zo zijn we vooral geneigd depriberichten te posten op een maandag in december, praten we over onze kater op donderdagen in november én komen we opvallend vaker te laat op ons werk in de maand juli. Google filterde trouwens ook al eens informatie uit de zoektermen, en koppelde daar nadien formules aan. Op die manier kunnen onderzoekers al heel vroeg voorspellen welke films een groot succes worden en welke niet. De zoekmachine ziet aan de hand van de zoekopdracht ‘griep’ een griepepidemie dan ook veel vroeger aankomen dan artsen.

(SVR)


Comments

JOBS & STAGES

Dit zijn de drie grootste oorzaken van tijdverlies op kantoor

Niet alle tijd op de werkvloer wordt nuttig gebruikt. Er gaat veel kostbare tijd verloren aan afleiding [...]

Primeur: Gen Z is klaar voor ondernemerschap

Bijna 3 op de 10 jongeren willen onmiddellijk na hun studies zelfstandig aan de slag. Dat verneemt GUIDO [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84