Image
05/03/2020

Studenten starten 'Rockhopper Socks': Sokken die je outfit rocken

Wie? Antwerpenaren Sam Dupont (23, student Logistiek) en Robin Denis (22, afgestudeerd Internationaal Ondernemen)

1- De brainstorm
"Enkele jaren geleden was de sok een vergeten kledingstuk. Saaie kousen waren er in overvloed en die van Happy Socks vonden we dan weer net iets te flashy, dus hebben we besloten zelf een collectie te ontworpen."
 
2- De challenge
"Zeker in de modewereld is een verantwoord businessmodel niet alleen superbelangrijk, maar bij de meeste grote ketens helaas ver te zoeken. Bij ons stond ‘duurzaamheid’ onmiddellijk op het bord. Daarnaast vinden we het belangrijk om de prijs zo acceptabel mogelijk te houden. En natuurlijk willen we ook kwaliteit aanbieden. Je voeten zitten af te zien in je schoenen. Een goed paar sokken stimuleert je bloedsomloop en zorgt voor zweetafvoer."
 
3- De kick-off
"De eerste stap was het vinden van een Europese fabrikant die onze ontwerpen kon fabriceren. Na meer dan een jaar zoeken vonden we die in Portugal. We werken trouwens niet alleen met de beste machines en de beste stoffen, we besteden ook aandacht aan details: een naadloze teen, extra stretch door het gebruiken van polyamide bij drukkere patronen, het stomen van onze sokken na productie om de natuurlijke zachtheid van het katoen volledig te unlocken, enzovoort. Alles voor een optimaal comfort."


 
4- De spaarpot
"Om de eerste lading Rockhopper Socks te financieren, hebben we onze spaarcenten bijeengelegd. Vandaag, een dikke drie jaar later, hebben we nog geen enkele euro uit Rockhopper gehaald. We zijn constant bezig met onze initiële investering terug te verdienen, om die som dan weer te gebruiken voor een nieuwe collectie. De minimumoplages zijn vrij hoog, dus momenteel hebben we nog geen potje kunnen aanleggen om aan marketing of verloning te spenderen."
 
5- De combo
"Eigenlijk valt onze zaak goed te combineren met een studie, al komt er meer bij kijken dan je zou denken. Wij doen alles zelf, van boekhouding tot het registreren en opvolgen van online bestellingen. Ook packaging design hadden we zwaar onderschat. Dat vergt bijna evenveel creativiteit en tijd als het ontwerpen van de collectie."
 
6- De plannen
"Online groeien we deftig, maar zonder marketingbudget kan je dat moeilijk boosten. Door Rockhopper Socks te verkopen in fysieke winkels, zorgen we wel voor extra groei. En voor de rest doen we gewoon voort, want we hebben dat tot nu toe best oké gedaan. (lacht)"

Tekst: Sofie VR.
Foto profiel: (c) SCOOP
 

Comments

JOBS & STAGES

Was dit de coolste vakantiejob van afgelopen zomer?

Afgelopen zomer verspreidde Asmodee België, verdeler en ontwikkelaar van gezelschapsspellen, een bijzondere [...]

Steeds minder pas afgestudeerden aan de slag in de zorg

Het afgelopen jaar is het aandeel min-35-jarigen dat met een nieuwe job in de zorg is gestart, duidelijk [...]

  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL



Poll

Job in the picture

  • Slider
  • Slider

De werkende bevolking is jonger dan ooit

Het hr-dienstenbedrijf Acerta analyseerde de leeftijd van 260.000 werknemers in dienst bij meer dan 40.000 [...]

29/03/2023

Hoog debutantenloon leidt tot jaloersheid op de werkvloer

Managers denken wel eens dat hun personeel tijdens de koffiepauze niet spreekt over hun loon, maar volgens [...]

27/03/2023

Nieuwe werknemers verdienen meer dan normaal

Onderzoek van onder meer de KU Leuven legt een opvallende trend op de arbeidsmarkt bloot. Ondanks de [...]

22/03/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84