Image
06/10/2022

Frigo Loco: jonge start-up verzorgt innovatieve catering in bedrijven

De jonge start-up Frigo Loco vindt bedrijfscatering opnieuw uit. Frigo Loco biedt een volledig gamma verse maaltijden en duurzame snacks aan bedrijven die belang hechten aan het welzijn van hun werknemers.


Frigo Loco werd opgericht door Dimitri van Meerbeeck en Mathieu Verhaeghe, twee jonge ondernemers in hart en nieren. Dimitri heeft carrière gemaakt bij Exki, Tartes de Françoise, Neuhaus en Le Pain Quotidien. Mathieu werkte voor de Wereldbank voordat hij Full of Good lanceerde, een merk van koudgeperste sappen.

Intelligente koelkasten

Toen Dimitri en Mathieu in 2020 Frigo Loco oprichtten, vernieuwden ze het bedrijfskantineconcept dankzij hun intelligente koelkasten. Het principe? Werknemers kunnen zelf verse, gezonde en lekkere gerechten en snacks uit de koelkast halen, die ze openen met hun bankkaart of smartphone. De kers op de taart: met de Frigo Loco-app kunnen ze de ingrediënten en voedingswaarde van elk gerecht checken.

Dimitri en Mathieu verduidelijken: "Veel bedrijven liggen in een industriezone, waar je twintig minuten moet rijden om een broodje te gaan halen. Frigo Loco biedt daar een duurzame oplossing."

Gezond, lokaal en seizoensgebonden

Aan hun oorspronkelijke concept - geconnecteerde koelkasten - voegt Frigo Loco sinds kort ook een volledige cateringdienst en een zero-afvalformule toe, in samenwerking met lokale voedingszaken zoals de biologische en vegetarische restaurants Le Botaniste (Gent en Brussel), de artisanale en lokale koffiebrander Torrefactory (Waals-Brabant) en de gezonde traiteurs BoxBunny (Brussel) en Djar (Gent). Die geven allemaal de voorkeur aan lokale en seizoensgebonden ingrediënten, afkomstig van duurzame landbouw.

"Deze partnerschappen stellen ons in staat onze krachten en netwerken te bundelen, zodat zoveel mogelijk bedrijven onze producten kunnen ontdekken," leggen Dimitri en Mathieu uit. "De ambitie is om honderdvijftig nieuwe koelkasten te installeren in bedrijven, scholen en ziekenhuizen, en om binnen twee jaar aanwezig te zijn in vier steden. Daarom zijn we op zoek naar nieuwe partnerschappen met chef-koks en voedingsbedrijven in Luik, Antwerpen en Luxemburg."

Geen afval

Naast intelligente koelkasten biedt Frigo Loco ook vernieuwende modules aan, zoals een notenbar, meubels met koffie- en/of waterfontein, en een versie met microgolfovens. De zero-afvalformule is een primeur in België: de maaltijden worden geleverd in glazen verpakkingen, die na gebruik worden gewassen en opnieuw gebezigd. Onverkochte maaltijden gaan naar lokale voedselbanken.

Het team van Frigo Loco komt elke dag de koelkasten bevoorraden en maakt van de gelegenheid gebruik om koffie of noten bij te vullen en de vuile vaat op te halen. Dankzij deze optimalisering van middelen kunnen zij hun verplaatsingen rationaliseren - sinds september zelfs met de bakfiets voor de laatste kilometer - en bovendien efficiënt prospecteren.

Teamgeest & groepssamenhang

Los van het feit dat iedereen moet eten - liefst lekker en gezond - zijn Dimitri en Mathieu ervan overtuigd dat hun concept ook bijdraagt tot de bedrijfscultuur.

Veel werknemers zijn gewend geraakt aan telewerken en willen niet meer elke dag naar kantoor komen. Als ze dat wel doen, is het vooral om hun collega's te ontmoeten. "Dankzij Frigo Loco kunnen de werknemers op elk moment van de dag ideeën uitwisselen in een gezellige sfeer. Dat bevordert de teamgeest en de groepssamenhang, wat via online meetings toch veel minder evident is."

frigoloco.be

Tekst: Herbert De Paepe


Comments

JOBS & STAGES

Met welke job verdien je het meest?

In hun jaarlijkse loononderzoek onderzoekt Jobat meerdere dingen, zoals bijvoorbeeld welke functies het [...]

Hoe vind ik een studentenjob?

Zoek een job via verschillende kanalen: - Via een interimkantoor Bij een interimkantoor ben je zeker [...]

  • Slider

TopMovies

SOCIAL



Poll

Job in the picture

Margo werkt in een rusthuis

Margo De Baets (20) werkt in de Refuge, een woonzorgcentrum in het hartje van Gent. Tijdens de coronacrisis [...]

18/07/2023

DPG Media geeft beurzen aan jong journalistiek talent

Jonge mediamakers kunnen zich nog tot 30 juni inschrijven voor de tweede editie van de News City Academy [...]

19/06/2023

Klaar voor je eerste sollicitatie? Doe de FACTCHECK

Voor de eerste keer solliciteren, dat is reuzespannend. Om nog maar te zwijgen over de duizend vragen [...]

07/06/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84