Image
08/03/2010

Jong Groen wil geen overvolle studententreinen meer

Wie als student regelmatig spoort, weet dat er niets onaangenamer is dan op vrijdagmiddag of zondagavond de trein te nemen. De meeste voertuigen zitten tijdens deze piekmomenten overvol en daar wil Jong Groen! iets aan doen. De partij deelde vorige week protestflyers uit in de stations van Leuven en Gent en verwoordde daarin haar eisen aan de NMBS.


Ondervoorzitter Wout De Meester vindt het openbaar vervoer de ideale manier voor jongeren om te pendelen van kot naar huis. Jammer genoeg gebeurt dit  volgens hem momenteel niet op een comfortabele manier. ‘We stoppen studenten als sardientjes in een blik, hoe kunnen we dan verwachten dat ze later in hun professionele carrière de trein zullen blijven nemen?’ aldus De Meester.
 
(CB)


Comments

ONTSPANNING

Voel jij je ook verplicht om fooi te geven op restaurant?

Of je een fooi geeft op restaurant, en zo ja: hoeveel, daar beslis je zelf over. Tenminste, zo zou het [...]

Citytrip naar de Portugese hoofdstad Lissabon

De hoofdstad van Portugal ligt aan de monding van de Taag, een rivier die ter hoogte van Lissabon zo [...]

Een Belgische rapper verwerkt verbale agressie op tram en metro in muziek

"Fils de pute", "Espèce de salope", "Ferme ta gueule"… Deze woorden [...]

22/11/2022

De herfst is weer aangebroken! Maar hoe maak je je huis meer sfeervol?

De herfst is duidelijk weer aangebroken. De dagen worden korter en het is steeds vaker donker in huis. [...]

16/11/2022

Game-abonnement Ubisoft+ ook voor PlayStation en Xbox

Ubisoft+, de abonnementsservice van Ubisoft, zal op termijn ook verkrijgbaar zijn voor PlayStation en [...]

04/11/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84