Image
25/06/2010

Belgen drinken minder bier

Twintig jaar geleden dronk Jan met de pet nog 121 liter per jaar. Tien jaar geleden stopte de teller op 100 liter per Belg en vorig jaar kwamen we niet verder dan 81 liter per jaar. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Belgische Brouwersfederatie.

 

Gaat het dan niet goed met de bierindustrie? Integendeel, de export bloeit als nooit tevoren. Van de totale Belgische productie vloeit 56,7 procent naar het buitenland. Vooral Frankrijk en Nederland kunnen ons bier wel smaken, maar ook in de Verenigde Staten en in Duitsland zijn we populair.

 
 
(SVR)

Comments

ONTSPANNING

Voel jij je ook verplicht om fooi te geven op restaurant?

Of je een fooi geeft op restaurant, en zo ja: hoeveel, daar beslis je zelf over. Tenminste, zo zou het [...]

Citytrip naar de Portugese hoofdstad Lissabon

De hoofdstad van Portugal ligt aan de monding van de Taag, een rivier die ter hoogte van Lissabon zo [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Racisme in Leuven: kotbazen verkiezen huurders met Vlaamse naam

Anno 2020 is discriminatie de wereld nog niet uit, ook niet in de Vlaamse studentensteden. Het studentenblad [...]

06/10/2020

Feest! De Guido Stadsgids blaast 30 kaarsjes uit!

Feest! De Guido Stadsgids bestaat 30 jaar! Wij blikken even terug op 30 prachtige jaren, en hopen natuurlijk [...]

05/10/2020

Groot succes: Waalse toeristenpas in een half uur uitverkocht

Wallonië deelt sinds vandaag 5 oktober 60.000 toeristenpassen uit met een budget van 80 euro. Het [...]

05/10/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84