Image
04/01/2012

The Darkest Hour

Het lijkt of ze bij Fox hebben gezegd: komaan, we lanceren onze meeste waardeloze film van het jaar al in de eerste week van januari, dan zijn we er meteen van verlost. Ja, zo potsierlijk slecht is The Darkest Hour, een sciencefictionthriller over een groepje westerse twintigers die in Moskou worden overvallen door een invasie van elektrische aliens.

 

Yep, elektrische aliens, die eruitzien als kerstversiering uit de Aldi en alle energie uit de aardbol willen zuigen. In hoofdpijnverwekkend 3D uit de Lidl, met een lachwekkende plot en dialogen uit de Supersoldi. Eigenlijk is The Darkest Hour, waarvan we echt niet begrijpen waarom-ie niet rechtstreeks op de dvd-markt is gedumpt, zo abominaal dat het campgehalte komt bovendrijven en er op wansmaakniveau alsnog iets te genieten valt. Na het dubieuze succes van de foute muziek, ziehier de foute film. Trek erheen om met een paar maten luidkeels boerend de onnozelheden op het scherm uit te lachen met een groot blik bier in je poten en een gigantische zak chips op schoot. De 3D-sightseeingtour op het door de aliens schoongeveegde Rode Plein krijg je er gratis bovenop.
 
(HDP)

Comments

ONTSPANNING

Nieuwe muzikale ontdekkingen op Rock Werchter doe je op de Slope

Dat evergreens als The Cure, Pixies en David Byrne dit jaar op Rock Werchter staan, wist je vast al. [...]

Nieuw in de cinema: 'Broken English'

Broken English is een hoogst gestileerde, deels gefictionaliseerde docu over het onwaarschijnlijke leven [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Getest: onze redacteur crashte met een flightsimulator

Als corona vliegtuigen aan de grond houdt, dan doen we gewoon alsof. We reppen ons naar Brussels Flight [...]

19/10/2020

'Babyteeth'-regisseur Shannon Murphy: "Jongeren kunnen ons meer leren dan wij hen"

Ons interview met Shannon Murphy, de Australische filmmaakster die debuteert met het uitstekende, tragikomische [...]

18/10/2020

Matteo Simoni over Jan de Lichte: "Mijn ouders vroegen zich af waarom ik maanden door de bossen was gaan kruipen"

Drie jaar na de afwerking wordt de prestigieuze Vlaamse reeks De Bende van Jan De Lichte alsnog uitgezonden. [...]

17/10/2020