Image
04/01/2012

The Darkest Hour

Het lijkt of ze bij Fox hebben gezegd: komaan, we lanceren onze meeste waardeloze film van het jaar al in de eerste week van januari, dan zijn we er meteen van verlost. Ja, zo potsierlijk slecht is The Darkest Hour, een sciencefictionthriller over een groepje westerse twintigers die in Moskou worden overvallen door een invasie van elektrische aliens.

 

Yep, elektrische aliens, die eruitzien als kerstversiering uit de Aldi en alle energie uit de aardbol willen zuigen. In hoofdpijnverwekkend 3D uit de Lidl, met een lachwekkende plot en dialogen uit de Supersoldi. Eigenlijk is The Darkest Hour, waarvan we echt niet begrijpen waarom-ie niet rechtstreeks op de dvd-markt is gedumpt, zo abominaal dat het campgehalte komt bovendrijven en er op wansmaakniveau alsnog iets te genieten valt. Na het dubieuze succes van de foute muziek, ziehier de foute film. Trek erheen om met een paar maten luidkeels boerend de onnozelheden op het scherm uit te lachen met een groot blik bier in je poten en een gigantische zak chips op schoot. De 3D-sightseeingtour op het door de aliens schoongeveegde Rode Plein krijg je er gratis bovenop.
 
(HDP)

Comments

ONTSPANNING

10 highlights voor een onvergetelijke L.A. experience

Los Angeles is larger than life. Deze chaotische megastad aan de Amerikaanse westkust in Zuid-Californië [...]

Nieuwe muzikale ontdekkingen op Rock Werchter doe je op de Slope

Dat evergreens als The Cure, Pixies en David Byrne dit jaar op Rock Werchter staan, wist je vast al. [...]

Omvergeblazen door Girl

Met de onwaarschijnlijke prijzenregen die de film in Cannes mocht ontvangen, is er geen twijfel aan mogelijk [...]

29/10/2018

Pump up your zondag met een Pumpkin Spice Latte

Herfst zonder cosy sokken, oversized sweaters en natuurlijk een matching starbucks beker gevuld met een [...]

21/10/2018

LUKAS DHONT, regisseur van 'GIRL': "Niets is onmogelijk!"

Girl, de debuutfilm van de jonge Gentse regisseur Lukas Dhont, is een pareltje. Het is een breekbaar [...]

17/10/2018