Image
21/05/2012

Nachtbussen blijven bestaan dankzij brouwerij

 


De Antwerpse en Gentse nachtbussen blijven dan toch rijden. Ondanks besparingen vond De Lijn een oplossing voor het nachtnet. De vervoersmaatschappij gaat daarvoor samenwerken met brouwerij De Koninck.

Randbewoners van de twee steden kunnen opnieuw met een gerust hart uitgaan. Op vrijdag- en zaterdagnacht beschikken de verschillende deelgemeenten weer over een nachtbus. De bussen gaan nu door het leven als De Konick Uitbussen. De brouwerij wil mensen een gemakkelijk en toegankelijk alternatief bieden voor een BOB en hoopt zo dat de auto vaker thuisblijft. Dat zorgt voor minder files en parkeerproblemen. Bovendien is de bus een goedkope en sociale manier van verplaatsen. Behalve de naam, verandert er niet veel aan de bussen. Abbonnees van De Lijn mogen gratis meerijden en ook de andere betaalmiddelen blijven gelden.

In Gent rijden de Uitbussen naar: Mariakerke en Drongen (N1), Gentbrugge en Sint-Amandsberg (N2), Wondelgem (N3), Zwijnaarde en Ledeberg (N4), Sint-Amandsberg en Oostakker (N5) en Sint-Denijs-Westrem (N6). De bussen vertrekken om 23.30, 0.15 en 1.00 uur aan Gent Zuid.
 
In Antwerpen zijn de trajecten: Wilrijk-Aartselaar (N2), Mortsel-Boechout-Vremde (N14), Wommelgem-Wijnegem (N24), Hoboken-Hemiksem-Boom-Rumst (N29), Berchem-Edegem-Hove-Lint (N32), Deurne Noord-Schoten (N62), Kapellen-Putte (N65), Ekeren-Stabroek-Zandvliet (N77) en Linkeroever-Zwijndrecht-Burcht-Nieuw Zuid (N86).
(JVR)

Comments

ONTSPANNING

Nieuw in de cinema: 'Broken English'

Broken English is een hoogst gestileerde, deels gefictionaliseerde docu over het onwaarschijnlijke leven [...]

Voel jij je ook verplicht om fooi te geven op restaurant?

Of je een fooi geeft op restaurant, en zo ja: hoeveel, daar beslis je zelf over. Tenminste, zo zou het [...]

Geef je kot een upgrade met deze GIGA tv

Met een diameter van 292 inch (ongeveer 7,5 meter) heeft The Wall, het nieuwste televisiemodel van Samsung, [...]

15/11/2019

DJ Black Mamba: "Ik wil muziek kennen voor ze op de radio komt."

Noonah Eze alias DJ Black Mamba komt net met Miss Angel van het podium op het gloeiend hete Fire is Gold-festival. [...]

09/11/2019

Miss Angel: "Met mijn eerste album ga ik echt shockeren."

Angela Agyei, alias Miss Angel, rapt vanuit Antwerpen in vlekkeloos UK English of West Coast Amerikaans. [...]

09/11/2019

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84